Är en andra chans allt som behövs?

Visst är det märkligt att vissa saker förändras andra gången man ser, hör eller lägger märke till dom. Som nyss, när jag kollade på melodifestivalen. Caroline Af Ugglas. Henne har jag nog tänkt på förut som jag gör nu. Förut så tyckte jag att hon mest bara var en weird människa som hoppade runt som en annan tokstolle. Men idag när hon sjöng så kändes det bara så äkta. Det var liksom för äkta för att vara med i melodifestivalen. Det var därför hon kom vidare till final. Det kan jag slå vad om. Ibland så är kanske allt som behövs en andra chans. Jag hade nog egentligen hellre sett Star Pilots i finalen. Men Caroline är värd platsen.

Något som var lite tråkigt, var att inte Lili & Susie kom till final. Det var dom väl ändå värda?  Sarah Dawn Finer va ju absolut inte bättre än dom. Inte en chans. Men sånt är livet. Jag kan inte styra över hela svenska folket vare sej jag vill eller inte. Det är bara att hoppas på att det går bra för H.E.A.T i finalen. Jag tror faktiskt att dom har en ganska bra chans i Moskva om alla länder bara slutade att kompisrösta.

Nu kan jag bara tala om att jag har lyckats läsa ut boken. Det har tagit lång tid men nu har jag redan börjat på en ny, Hjärtans Fröjd. Den verkar inte vara riktigt my kind of book men jag ska ge den är ett försök. Jag gillar inte att inte läsa ut böcker. Då kommer jag bara gå runt och undra hur dom skulle ha slutat.

Nu ska jag nog dra mej tillbaka. Det blir nog ingen fotboll imorn. Det blir istället till att kolla på Schindler's List. Men värre saker finns väl att göra. Kanske.

Ha de bra så ses vi imorn!!

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0