Sunday

Söndag, sunday, domingo... Tänk vad många olika sätt man kan säga söndag på. Bara ett enkelt ord som söndag. Finns det ett söndag för varje språk? Då finns det riktigt många söndag i så fall. Undra hur många ord det finns i världen. Om man tar alla ord på svenska och så översätter man dom på alla språk som finns i hela världen. Tänk vad många ord man skulle få då. Så långt går det nog inte att räkna till.

Ne nu ska jag inte tänka på sånt för då kommer jag tänka på det hela dagen. Resten utav dagen ska gå åt till att kolla på film och planera nästa vecka. Jag måste träna på att planera så att jag kan göra det när jag kommer till De La Gardie. Annars kommer jag aldrig klara mej.
Filmerna som gäller är Tjermare Kungen och The World At War. Båda är införskaffade idag. Tjenare Kungen var jag och köpte i Second Hand affären nere i samhället och den andra fick man med GT. Jag tycker sådana där krigsfilmer är väldigt intressanta. Speciellt dom om andra världskriget.

Ni får ha en bra kväll. Vi kanske ses senare, vem vet.
Pusshej<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0