fem dagar på kyrkogården

Hej bloggen! Hoppas alla ni där ute mår bra och ni har lika fint väder som jag har och har haft den senaste veckan. Jag har jobbat på kyrkogården i fem dagar så jag har utnyttjat solen till max och lite brunare har jag faktiskt blivit.

Kyrkogården, tro det eller ej, men det var faktiskt ett utav dom roligare jobben jag har varit på. Inte för att jag har varit på så många. Här fick man jobba ute och ta hand om blommor och kratta och sådant där som kan låta supertråkigt. Men med lite roligt folk och lite variation på det hela så blir det väldigt bra. Jag har bl.a. varit högst upp i ett utav tornen, och tro mej man såg väldigt långt. Ända hem till mej faktiskt. Och så har jag lärt mej putsa fönster. Så nu blir väl mamma glad. Och så har jag bränt ogräs. En ny metod som jag definitivt ska börja med här hemma. Jag har även vattnat blommor och krattat grusgravar och grusgångar, tvättat gravstenar och käkat tårta. 
Dom håller även på att bygga om församlingshemmet så där har det vart massa snygga snickare. Ganska kul me bra utsikt alltså ;D.

Men nu är det roliga slut och den här helgen ska bara ängnas åt till att ta det lungt och sova ut, utnyttja solen lite till. Jag ska även börja flytta ut mina möbler för jag ska byta rum med mamma och pappa. 

Men nu ska jag kolla klart på U-21 matchen om inte den redan är klar och käka jordgubbar!
Ha det bra!
Pusshej<3<3  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0