I spöregn och rampljus

Ja det kan man lungt kalla gårdagens Diggiloo-show. När vi stod i kön på väg in började det totalt bara spöregna. Men vad gör väl det när man har paraply och ett glatt humör? Inte så mycket.
Men när vi kom på plats, en aning långt bak, så öppnade sej himlen på riktigt. Jag satt i en sådan där liten solstol med ett stort paraply över mej. Måste ha sett lite kul ut eftersom att väldigt många kikade på mej när dom gick förbi. När vi suttit där ett tag kom några som vi kände och satte sej med oss. Två av dessa fyra var barn på 6 och 3 år. Mycket söta båda två. 

När regnet slutade falla så ställde sej Mojje på en mindre scen bredvid den stora och sjöng barnlåtar från sin senaste skiva. Så jag tog med mej en utav barnen och gick och kollade. Jag får ju faktskt säga att den mannen är riktigt rolig. Jag stod och gapskrattade hela tiden. 

När den stora showen började var det fullt pådrag nästan hela tiden. Förutom några gånger då det blev lite för många långsamma låtar efter varandra. Och när det började regna igen. 
Annars gick det inte att klaga. 
Jag hade jättekul hela kvällen och det tror jag resten utav de som var ute på Läckö igår hade!

Puss på er!
                        // Ida
 





Dock inte jag som filmar, jag hamnade ännu längre bak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0