H.E.A.T = Kärlek vid första ögonkastet

Melodifestivalen kan väl inte göra någon besviken eller? Inte mej i alla fall. Förra veckan var jag nöjd med att Alcazar gick vidare till Final och Scotts till andra chansen. Den här gången var det en jättebra omgång. Jag sa ju för några dagar sedan att jag aldrig hade hört talas om H.E.A.T. Det hade jag ju inte heller. Men idag har jag upplevt kärlek vid första ögonkastet. Det har jag gjort 4 gånger tidigare i mitt liv. Det var första gången jag hörde The Ark, Hardcore Superstar, Backyard Babies och The Killers. Den känslan är så himmla underbar. Och nu har det hänt igen. Jag har suttit och röstat som en galning på denna underbara grupp ifrån Uppland väsby. Med sina långa hår och sitt grymma sound fick man en liten 70-80 tals känla. Helt underbart grymma var dom. Också gick dom hela vägen till final. Det är ju nästan så man vill börja gråta. Men det tänker jag inte göra :)

Deltävling 2 Melodifestivalen 2009

Final:
H.E.A.T - 1000 miles <3
Måns Zelmerlöw - Hope and glory

Andra chansen:
Amy Dimond - It's my life
Lili och Susie - Shoe me heaven

Interationella juryns val:
Amy Dimond - It's my life

Dom som åkte ut i första röstomgången:

Lasse Lindh och Bandet - Jag ska slåss i din kvarter

Jennifer Brown - Never been here before

Markoolio - En kärlekssång från mej


Den som åkte ut i andra röstomgången:

Cookies'n Beans - What if

Så gick det i kvällens deltävling. Hejja H.E.A.T säger jag då.

Nu ska jag kolla klart på Bruce den allsmäktige.
Vi ses i morn!

Godnatt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0