äntligen fredag :)

Hejsan på er alla! Haft en bra dag? Det har i alla fall min varit. Eller ganska bra i alla fall :) Första lektionen var syslöjd som vanligt på fredagar. Jag håller på att syr em klänning. Bara att då var det någon som hade slarvat bort mönstret så jag fick springa runt och leta efter det hela lektionen. Sofie gör också en sådan klänning så hon letade också. Och när läraren hittade det så var det bara tio minuter kvar på lektionen. Lite trist. Sedan hade jag prov i so. På mellankrigstiden. Det gick sådär. G-delen var jättelätt men VG och MVG-delen fattade jag typ ingenting av. Man skulle t.ex. låstas att man var en tysk soldat från müchen och den hade varit med i första världskriget. Då skulle man skriva vad som lockade honom med NSDAP, SA och SS. Och sånna saker är ju helt konstiga för mej. Jag vet aldrig hur jag ska börja. Och så skulle man svara på när man kunde stoppat Hitler från att göra det han höll på med och hur. Där visste jag inte heller hur jag skulle börja.  Men det gick kanske bra i alla fall. 

Efter provet var det käk som gällde. Så då drog vi iväg till matsalen. Det var typ någon lax och potatis eller nått. Skitsalt var det i alla fall. Inte så gott med andra ord. Fast det är typ aldrig god mat i skolan. Men dom måste ju spara pengar på allt nu för tiden så det kanske är bra att severa äcklig mat som ingen äter. Då behöver man ju inte köpa in så mycket. Och då blir det ju billigare. Dom är smarta dom jävlarna som bestämmer.

Efter käket hade vi bara en lektion kvar. Vi fick sluta tidigare idag som kompesation. Så då drog vi iväg till Sofie och filmade. asså den filmen kommer bli en succé. Jag är helt säker på det asså. Den kommer bli hur bra som helst. Det har tagit lite längre tid att spela in den än vad vi hade räknat med men det är ju sånt som händer. Lägger man ner tid och intresse på något så blir det ju oftast bra. :) 

Nu sitter jag här och lyssnar på Hardcore Superstar. Ska snart gå ut och ta mej något att äta. Jag har typ inte ätit sedan vi åt i skolan. Och det var klockan 11.

Ha en bra kväll

Pussar <3









Kommentarer
Postat av: Ellrn b

mina bilder!!! :D

2009-03-02 @ 14:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0