Gossip Girl och Melodifestivalen!!

God morgon på er!
Idag är det söndag vilket innebär att det är 8 simple rules på tv halv 9. Nu har jag även sett att det är på lördagar samma tid. Det är ju bra. Det programmet är verkligen sjukt roligt.
En annan bra sak som händer idag är ju att Gossip Girl kommer tillbaka på kanal 5. Klockan 19.00. Då kommer jag sitta bänkad framför tv i alla fall :)

Igår var det ju Melodifestivalen. Och även fast Scotts inte kom direkt till final så blev jag ändå rätt nöjd. Det blev ju ialla fall Andra chansen. Alcazar kom med en riktigt bra låt och Emilia likaså. Sen kan jag säga att "Snälla snälla" med Caroline af Ugglas inte riktigt föll mej i smaken. Inte någonstans. Jag tyckte att Nina Söderqvist med Tick Tock eller Marie Serneholt skulle tagit hennes plats i andra chansen. Och han Jonathan Fagerlund, vad var det för nått? Jag har aldrig hört talas om honom förut. Och inte var han bra heller. Det var nog meningen med att han skulle se söt eller snygg ut med sitt dockansikte och sina upp pumpade muskler. Jag föll inte för det tricket i alla fall. Och sen så var det nått med någon internationell jury som skulle välja ut en 5:e låt som hade chans att komma till final. Jag fattade inte riktigt det där, men det blir säkert bra.
 
Här är i alla fall resultatet för del tävling 1 i Göteborg

Finalplats:
Alcazar - Stay the night
Emilia - You´re my world

Andra chansen
Scotts - Jag tror på oss 
Caroline af Ugglas - Snälla snälla

Internationella juryns val:
Caroline af Ugglas - Snälla snälla

Dom som åkte ut i första röstomgången:
Nina Söderqvist - Tick Tock
Jonathan Fagerlund  -  Welcome to my life
Marie Serneholt - Disconnect me

Jag hejjar vidare på Scotts i andra chansen och hoppas att dom klarar sej där. Men jag tror faktiskt att jag gillar Alcazar mest än så länge.
Lycka till!

Ha de bra♥
Chao









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0