Tomten, jag vill ha en riktig jul!

Hejsan alla!
Först vill jag passa på att önska alla en riktigt god jul. Jag kommer väl antagligen inte skriva imorn eftersom att det ska faras hit och dit till släkt och vänner. Och så ska det väl komma folk hem till oss också tror jag.
Jag sitter här i mörkret och passar på att skriva en rad. Det är 23 december idag. Imrogon är det julafton och det finns ingen snö här.
Va fan, jag vill ha snö! 
Allt blir mycket bättre med snö. 
Dom som känner mej vet att jag egentligen hatar snö. Men det är för att den alltid kommer när den inte ska komma. Nu vill jag ha snö. Då skulle det kännas att julen står utanför dörren. Men det gör inte det.
Jag tog fram mina första tomtar idag. Jag brukar ta fram dom i början på december.
Ibland till och med i slutet på november. Det blir ju även ljusare ute och det är ju hur kul som helst att rida när det ligger snö på backen. Och det värsta är att det är vårat fel. Det är ju vi människor som påverkar det här. 
 
Men det finns väl inget annat att göra än att önska.
Och det gör jag.
Jag önskar mej en vit jul.
Jag vill ha en riktig jul. En sån som har när man är liten.   




Hoppas hoppas hoppas

Ha de bra♥
Chao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0