Nu är det jul igen :)

Hejsan allihopa!
Nu är det bara två veckor kvar till jul. Kul kul det. :)
 
Snön föll hårt idag. Vi i klassen och parallellklassen 9d skulle ut till tofta i detta väder vilket kanske inte var så roligt. Trodde vi. 
Vi skulle samlas vid kyrkans gård. Eftersom jag och Ellen var bland dom första på plats så gick vi in och väntade i församlingshemmet som fanns där. Ellen spelade på pianot och jag gick bara runt och fanns till. Sedan när fler hade kommit så fick vi gå en vandring ner till havet och in i Giacomina parken. Det sägs att det spökar där inne så lite elak som jag är passade jag på att skrämmas lite. Vi var indelade i grupper som vi gick med. Jag var med Hanna, Tim och Oscar. Desirée skulle vart med men hon dök inte upp. Sofie och Nathalie gjorde oss sällskap istället.
När vi kom fram till dit vi skulle så stod våran idrottslärare där och grillade korv. Sedan fick vi framföra våra redovisningar som va har tränat på. Nu kan jag väl inte påstå att våran grupp har lagt ner särskilt mycket tid på just det här momentet. Men det gick bra ändå tack vare hanna :). Hon hade skrivit om böner så att dom handlade om våra lärare. Efter alla hade redovisat fick vi reda på att det var en tävling. Och gissa vilka som vann. Vi. Grattis till oss :D. Sedan var det slut. Alla gick tillbaka till kyrkans gård. Jag och ellen hade turen att slippa gå tillbaka till stan. Bussen kom precis när vi kom fram till kyrkan.
Tyvärr fick jag inga bra bilder på detta. det var synd för det var ganska kul faktiskt. :D

Och när jag kom hem var jag nära på att dö av lycka. Mamma hade baka julgodis. Sånna där med nougat med marsipan runt och choklad över. Så himla goda är dom.

Och gissa vem som ska skriva för mopedkörkort imorn? Jo jag xD Jag började ju bara med det där i februari. Jag vet att jag kan vara lite seg men jag har haft väldigt mycket annat att göra. :) Så är det bara. 

Men ha de bra och så ses vi imorgon♥
Chao 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0