Meningen med livet?

Vad är meningen med livet? Jag har ingen aning. Vi håller på att prata om känslor i våran klass.
En kille tog upp det här med meningen med livet. Jag fatta typ inte vad han snackade om då,
men jag tror att han gör det nu. Han sa att han trodde att hans liv redan var förbestämt.
Att allt han gjorde hade någon redan bestämt att han skulle göra. Det som skulle hända honom visste någon redan att det skulle hända.
Det kanske är så det är. Det kanske redan är bestämt att jag ska ligga på en parkbänk med en ölflaska i handen. Eller att jag kommer tjäna 30 miljoner efter skatt varje år och jobba som något jättestort.
Det är ju egentligen ingen som vet. Som t.ex vad som händer efter döden. Det är ingen som vet det heller. Sånt här är ganska läskigt egentligen. Jag är inte rädd för att dö. Men jag är rädd för att lida in i döden. Men det är nog egentligen alla. Eller i alla fall dom flesta.

Ha det bra♥
Chao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0